Gratin de cartofi


Ingrediente:
• 1 kg cartofi tăiaţi felii groase
• 200 ml lapte
• 200 ml smântână grasă
• brânză de oaie (în reţetă se menţionează brânza cedar) 
• 3 căţei de usturoi
• cimbru şi rozmarin 


Laptele se toarnă într-o tigaie non-aderentă şi se lasă până dă în clocot. Se trage de pe foc şi se adaugă smântâna, usturoiul, cimbrul, rozmarinul, sare, piper şi se acoperă cu un capac să infuzeze câteva minute.

 
 
Am uns un vas ceramic cu puţin ulei şi am aşezat feliile de cartofi. Peste cartofi am strecurat sosul infuzat, am presărat brânza, l-am acoperit cu folie de aluminiu şi l-am dat la cuptor pentru aproximativ o oră sau până cartofii sunt aproape gata. Vasul se scoate de la cuptor, se înlătură folia şi se presară peste gratin nişte pesmet (îl face mai crocant la suprafaţă). Se mai dă la cuptor pentru o jumătate de oră sau până se rumenesc frumos cartofii.


De-a dreptul gustos!! Să aveţi poftă bună!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu