Magiun de prune


Din livada de pruni a părinților mei am primit o găleată de prune bistrițe numai bune pentru magiun (sunt un fan declarat al acestuia :)).
Găleata mea cu prune fără sâmburi (mulțumesc mamei pentru asta) cântarea aproximativ 4,5 kg. Dacă fructele nu sunt foarte coapte și dulci se poate adăuga până la 100 g de zahăr pentru fiecare kg de prune. Eu am pus câte 50 g/kg, adică 200 g zahăr.
Fructele le-am tocat cu robotul și le-am fiert în cuptor timp de 8 ore (în decursul a două zile) până a scăzut la jumătate cantitatea de prune, iar magiunul devine dens și deosebit de aromat. Nu e nevoie să amestecați decât de vreo 2 ori în timpul fierberii și la final, deoarece fiind fiert în cuptor acesta nu se arde și nu se prinde de fundul oalei, devenind astfel magiun afumat.
L-am turnat în borcane sterilizate, am presărat puțină aspirină pisată (pentru mai multă siguranță) și borcanele închise bine le-am pus învelite în pătură să se răcească lent și să se sterilizeze. 
Din cantitatea menționată am umplut 6 borcane de 400 g și mi-a rămas o cantitate numai bună de păpat cu ceai dimineața :)).
Să aveți poftă bună!! 

2 comentarii:

  1. Ce gustoasa e .... am facut si eu anul trecut...anul acesta nu mai fac ca mai am !
    Superba poza !

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru aprecieri! Acesta e avantajul magiunului - il poti savura si dupa doi ani si e la fel de gustos!

    RăspundețiȘtergere