Chutney de ceapă roșie



Acest chutney (termen preluat de britanici de la indieni pentru a descrie un preparat picant cu consistență de sos gros sau pastă, care se servește alături de un fel principal) este simplu de făcut, iar rezultatul m-a surprins plăcut. Combinația de ceapă roșie caramelizată și brânză este deosebit de savuroasă!

Ingrediente:
• 3 cepe roșii mari
• 100 g zahăr
• 50 ml oțet de vin roșu
• 50 ml vin roșu
• piper și cimbru uscat
• 25 ml ulei de măsline

Ceapa roșie caramelizată își pierde iuțeala și devine dulce și parfumată numai bună de mâncat pe o felie de pâine de secară cu pastă de brânză (de capră dacă aveți), pe pizza sau într-un quiche.





Ceapa tăiată feliuțe am călit-o în uleiul încins, apoi am adăugat zahărul...  


....oțetul și vinul. Le-am lăsat să fiarbă la foc potrivit, mestecând din când în când, aproximativ o oră până s-a evaporat de tot lichidul, iar amestecul a căpătat o consistență lipicioasă. Am presărat piper și cimbru uscat, apoi l-am turnat într-un borcan sterilizat.
Pâinea înainte de a o felia... :))



Chutney-ul se păstrază în frigider și trebuie lăsat câteva săptămâni nedesfăcut pentru ca aromele să se matureze.
Să aveți poftă bună!!
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu