Ciorbă de fasole verde și ciuperci

Combinația de fasole verde și ciuperci m-a surprins plăcut când am mâncat prima dată o astfel de ciorbă la o tanti din Maramureș, mai exact din Cavnic. Așa că m-am decis  acum câteva zile să o încerc. Este foarte gustoasă și sățioasă, numai bună pentru vremurile de afară.

Ingrediente:
• o pungă de fasole verde congelată
• o mână de ciuperci tăiate 
• o bucată de afumătură
• zarzavaturi pentru ciorbă (morcovi, ceva albitură, o ceapă)
• roșii din conservă sau bulion
• ceapă verde (opțional) 
• 2-3 căței de usturoi

Pe scurt, am pus afumătura la fiert în apă rece, i-a schimbat apa de 2 ori pentru a mai scoate sarea din ea, apoi, când carnea e aproape fiartă, am adăugat fasolea, ciupercile și zarzavatul tăiat. 
Când s-au fiert și legumele am pus roșiile sau bulionul, un pic de boia (se poate face și un mic rântaș, fiecare cum preferă), se mai dă un clocot și la final se adaugă sare, piper, frunze de leuștean și țelină. Cățeii de usturoi i-am pisat și i-am adăugat și pe ei în ciorbă. Se servește cu smântănă și ceapă verde.
Să aveți poftă bună!! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu