Chec cu mere


Acum mulți ani am mâncat un chec cu fructe uscate, fenomenal, pufos și gustos....ce mai tura vura ...o delicatesă și binențeles că am cerut rețeta. Mi-am notat-o în caietul de rețete și de atunci a devenit prăjitura preferată a noastră.
Se poate face un chec simplu, cu cacao, cu fructe uscate sau cu mere, după cum l-am făcut eu de data aceasta. Oricum l-ați face, merită încercat!!


Ingrediente pentru 2 tăvi de cozonac:
• 4 ouă
• 300 g făină
• 300 g zahăr
• 100 ml ulei
• 100 ml apă rece
• 1 praf de copt
• un praf de sare
• 4 mere
• coajă de lămâie rasă, zahăr vanilat

Checul se face foarte simplu. Se separă ouăle, gălbenușurile se freacă cu 150 g de zahăr până se deschid la culoare și își dublează volumul, după care se adaugă treptat 50 ml ulei (ca și cum ați face maioneză), apoi 50 ml de apă rece și praful de sare. Albușurile se bat bine cu restul de 150 g de zahăr, peste care se toarnă restul de ulei și apă rece.
Se amestecă compozițiile, în care se cerne făina și praful de copt. Cu o lingură de lemn sau o spatulă amestecați încet, prin răsturnare (ca să înglobeze cât mai mult aer), până când făina se încorporează complet în ingredientele lichide.
Merele se curăță de coajă, se stopesc cu zeamă de lămâie ca să nu se oxideze și o parte se taie bucățele mici, iar restul se feliază. Bucățile de mere se amestecă împreună cu coaja de lămâie și zahărul vanilat în compoziția de chec. 
Acesta se toarnă până la jumătatea a 2 tăvi de cozonac, unse și tapetate cu făină. Pe deasupra se așează feliile de mere și se coc checurile la cuptor aproximativ 40 minute (se încearcă cu scobitoarea).
Se servesc pudrate cu zahar alături de o ceașcă de ceai sau cafea.
Să aveți poftă bună!!

23 de comentarii:

  1. arata superb, pufos, aromat si delicat asa cum ii sade bine unui chec! O zi minunata :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumos ti-a iesit checul si sunt sigura ca este f aromat!
    Duminica placuta, te pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Isabela, felicitari pentru retetele frumoase pe care ni le-ai prezentat. Ai un blog foarte frumos iar checul asta cu mere sunt sigura ca este un deliciu.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc, esti tare draguta! Oricum mi-ai inseninat ziua cu culorile si minunatiile de pe blogul tau!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce pufosenie de zile mari, ador deserturile cu mere!

    RăspundețiȘtergere
  6. totul arata apetisant :)) cu siguranta un mare interes starnit!

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna, am o propunere de colaborare. Adresa mea de e-mail este blogatu@gmail.com!

    RăspundețiȘtergere
  8. Everyone loves what you guys tend to be up too. This type of clever
    work and reporting! Keep up the great works guys I've you guys to blogroll.

    Look into my website: fitness

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna ziua , am o propunere de colaborare. Adresa mea de e-mail este deluxx76@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  10. `buna. am facut si eu checul. a iesit ffff bun. nota 10.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu l-am facut azi. a iesit peste asteptarile mele. foarte bune!

      Ștergere
  11. Buna,

    Imi poti lasa un numar de telefon pe adresa de e-mail bogdan.milici@gmail.com pentru o colaborare? Multumesc..

    RăspundețiȘtergere
  12. la ce temperature se tine checul?

    RăspundețiȘtergere
  13. Este a 2 oara cand il fac!!! Delicios si pufos!!! Temperatura este la inceput 180 grade dupa 15minute la 200 grade cam 50-55 minute!!!������⭐️⭐️

    RăspundețiȘtergere
  14. Ft ft bun ! L-am facut de 2 ori intr-o saptamana ! Recomand :)

    RăspundețiȘtergere