Ciorba de varza cu afumătură (Lușcoș)

Aceasta, dragii mei :)), este o ciorbă delicioasă și hrănitoare, numai bună pentru zile friguroase.


Eu care sunt mare amatoare de supe (sufăr de sete dacă nu am supă sau ciorbă), în săptămâna care tocmai se încheie nu am apucat să pap nici măcar o lingură de zamă, cum se zice pe la noi. Așa că ieri am recuperat cu ciorba de față.

Ingrediente:
• o bucată de afumătură (ciolan, coaste sau ce aveți) 
• o jumătate de varză potrivită (pentru papa la 2 persoane e suficient)
• o ceapă
• un morcov și un păstârnac
• bulion sau roșii din conservă 
• mărar proaspăt și cimbru

Am tocat varza și ceapa, iar morcovul și păstârnacul le-am tăiat cubulețe.

 

Carnea am pus-o la fiert în apă rece (am schimbat apa de două ori să scot sarea în exces), am spumat-o de câte ori a fost nevoie, apoi, când carnea e aproape gata, am adăugat varza, legumele și un pic de cimbru uscat.
Când toate au fiert, am adăugat bulionul, un pic de boia, sare, piper, mărarul tocat și cimbru. 
Noi am păpat-o cu smântână și mărar presărat. O bunătate!!!

   
Să aveți poftă bună!! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu