Dulceaţă de vişine


Cu gândul la nişte clătite  sau un griş cu lapte peste care punem nişte dulceaţă de vişine, savurate la un film bun într-o seară de iarnă... mmm ce deliciu... am făcut această minunată şi parfumată dulceaţă!!
 
Eu am folosit:
• 1,5 kg vişine fără sâmburi
• 750 g zahăr
• un vârf de linguriţă de sare de lămâie

Vişinele le-am lăsat cam 15 min cu zahărul să-şi lase sucul...


... apoi, le-am pus să fiarbă la foc mic aproximativ 1 oră, amestecând din când în când în dulceaţă. În ultimul sfert de oră am adăugat sarea de lămâie. Cel mai sigur este testul picăturii de sirop, care dacă e fiartă dulceaţa, curge greu pe farfurie şi îşi păstrază forma. Am pus dulceaţa în borcane (cele 2 din poză:)) şi le-am întors pentru 15 minute cu capacul în jos, iar apoi le-am acoperit cu prosoape de bucătărie să se răcescă încet şi să se sterilizeze.


Să aveţi foftă bună!!! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu