Pateuri cu ciuperci, cașcaval și ceapă caramelizată


Statul departe de cuptor nu a durat mult, doar câteva zile și m-am apucat de copt. Pateurile acestea sunt simplu de făcut, cu ce umpluturi doriți și sunt o variantă delicioasă de aperitive.
Eu aveam prin frigider o ultimă pungă de ciuperci congelate și un rest de cașcaval. Pe lângă acestea am mai folosit un pachet de aluat de foietaj, o ceapă roșie, ardei și pătrunjel verde.




Am tocat legumele.... 

și le-am călit în ulei de măsline. Am turnat puțin vin alb pentru aromă și le-am lăsat să fiarbă la foc mic până s-a evaporat tot lichidul, apoi le-am sărat și piperat.
După ce s-a decongelat, dintr-o parte a aluatului am tăiat pătrate de aproximativ 10 cm și din celalaltă, fâșii de 1 cm cu care am făcut marginile pateului. O parte le-am umplut cu ciuperci, iar cele pentru cașcaval le-am lăsat goale. Le ungem marginile cu ou bătut și le coacem 25-30 minute la 180 grade. 


Proaspăt scoase din cuptor...


Peste pateurile goale am pus câteva felii de cașcaval și le-am lăsat în cuptorul stins, dar încă cald, să se topească.  
O ceapă roșie am tăiat-o rondele și am prăjit-o în ulei la foc mic timp de 3-4 minute până devine sticloasă, amestecând des să nu se ardă. Am turnat peste ea puțintel vin roșu, am presărat zahăr și le-am mai lăsat pe foc încă 5 minute amestecând continuu până se caramelizează. 
Pateurile cu ciuperci le-am ornat cu cimbru proaspăt și cele cu cașcaval cu ceapă caramelizată. O minunăție!


Să aveți poftă bună!! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu