Quiche Alsacienne


Dragii mei, chiar dacă cu întârziere, vă urez un An Nou Fericit și liniștit alături de cei dragi, să fiți sănătoși și să vi se împlinească toate dorințele în 2012! Vă îmbrățișez cu drag!

Acum să trec la rețele făcute de mine în perioada sărbătorilor, pe care vreau să vi le prezint în următoarele postări. Încep cu o tartă delicioasă numai bună pentru aperitiv. E simplu de făcut (mai ales dacă faceți varianta mea cu aluat cumpărat) și e delicioasă!! Quiche Alsacienne e similară cu Quiche Lorraine doar că are adăugată și ceapa în lista de ingrediente.


Ingrediente:
• un aluat franțuzesc congelat
• 200 g kaiser
• 3 ouă
• 3 linguri mari de smântână grasă sau smântână pentru gătit
• 150 g cașcaval și telemea, plus extra cașcaval pentru presărat deasupra tartei
• 2 cepe potrivite
• sare, piper, cimbru uscat, pătrunjel verde
• ulei de măsline

Am lăsat aluatul să se decongeleze, apoi l-am așezat în forma de tartă, apăsând ușor să se așeze bine, apoi cu degetul mare am presat pe marginea formei ca să elimin excesul de aluat.  
Într-o cratiță am călit în două linguri de ulei de măsline kaiserul și cepele  tăiate felii până se rumenesc puțin. Amestecul l-am turnat în forma de tartă peste aluat.


Separat am bătut ouăle, peste care am ras telemea și cașcaval, am turnat smântăna și am condimentat amestecul cu sare, piper, cimbru uscat și câteva fire de pătrunjel verde. Puteți folosi și altfel de condimente, depinde ce vă place.
Amestecul de ouă cu brânză și smântână se toarnă peste kaiser și ceapă ...

...și se uniformizează cu o lingură să acopere tarta în întregime.


Am presărat restul de cașcaval peste tartă și am dat-o la cuptor la 180 grade pentru aproximativ 25-30 minute (pentru verificare înțepați tarta cu un cuțit ascuțit și dacă lama acestuia iese curată, tarta este coaptă).
Proaspăt scoasă din cuptor...delicioasă!!!


Tarta se servește caldă sau la temperatura camerei.
Dacă doriți să o reîncâlziți să aveți în vedere că aluatul franțuzesc încălzit de prea multe ori se înmoaie foarte tare, astfel că sfatul meu este să încălziți pe rând felii din tartă.
Să aveți poftă bună!!!

2 comentarii: