Ciorbă de cartofi

Nu ştiu cum sunteţi voi, dar eu dacă nu am supă sau ciorbă cel puţin la două zile sunt în stare să sec tot Someşul de sete :))

Aşa că m-am gândit să vă postez o ciorbă de cartofi, numai bună pentru vremea de afară, să vă încălzească stomacelele şi sufleţelele.

Deci avem nevoie, binenţeles, de cartofi, nişte morcovi, bucăţele de ţelină, ardei, ceapă şi nişte felii de roşii.

Pentru ca ciorba să fie completă am pus o bucată de pulpă de porc şi două feliuţe de slănină (pentru gust un pic afumat).
 



Să purcedem la treabă (între timp ascult la Magic FM muzică de Crăciun :)). Am tăiat bucăţi carnea, slănina, morcovii i-am feliat, la fel şi ceapa şi i-am pus la călit într-un pic de ulei. Am presărat peste ele piper proaspăt măcinat şi un pic de cimbru uscat, după care am acoperit cu apă şi le-am lăsat să fiarbă la foc domol.


Când carnea şi morcovii sunt fierţi, am adăugat cartofii tăiaţi bucăţi şi roşiile (am auzit că morcovii nu fierb la fel de repede dacă pui roşiile odată cu ei).


Dacă au fiert şi cartofii, am turnat un pic de bulion şi câteva linguriţe de pastă de gogoşari (producţie proprie), presărat un pic de boia dulce de ardei şi am lăsat ciorba să mai dea câteva clocote. Se poate face un rântaş simplu cu făină, dar mie îmi place un pic mai „dietetică”.


La final am condimentat cu sare şi piper, nişte leuştean şi tarhon.
 

Să aveţi poftă bună!

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu